torsdag 21 februari 2008

Shoppinglistan

  1. Senaste CD. Julklapp till Sambon. Ja, jag vet att det är opersonligt och själv skulle jag bli lite besviken men Sambon önskar sig knappt något annat. Köpte en japansk och något annat jag inte minns på amazon.co.uk.
  2. Senaste plagg. Lördag för två veckor sedan köpte jag en röd cardigan och en svart tröja (se punkt 3 i gårdagens inlägg). Båda på rea. Förra helgen köpte jag en outfit till Lilla H.
  3. Senaste möbel. Det var länge sedan och det känns faktiskt som en befrielse, när man renoverat i flera år blir man till slut trött på att det alltid behövs en lampa där, ett par kuddar där eller en liten byrå där.
  4. Senaste semesterresa. Bokade Sambons resa för några veckor sedan men det räknas väl inte, jag ska ju inte med. Resan till Frankrike i julas stod svärföräldrarna för men det var mitt kort som "la ut" pengarna.
  5. Senaste bok. Mons Kallentofts Midvinterblot. Köpte den i pocket i måndags och har bara läst några kapitel. Den blir bättre och bättre och jag gillar nästan språket. Fint flyt, men kanske något sökt.

Blir lite stolt, kanske har jag inte fastnat totalt i konsumtionsträsket. Samtidigt lite beklämd. Det finns ju massor av fina saker jag vill ha, varför köper jag inte dem? Hur ser andras listor ut?

Inga kommentarer: