onsdag 23 januari 2008

Oh, it's such a perfect day...


Har just bokat flygbiljett till sambon. London t o r i slutet av februari. Numer är det sällan jag har London-abstinens, men med det här vädret (är det nån som missat att jag är trött på regnandet?) är det väl inte så konstigt att man längtar bort? Fast då får det nog vara sommar i London. Då skulle min dag gärna få se ut så här:


  1. Lördagmorgon och jag dricker mitt mjölkfluffiga kaffe framför morgon-tv. Svensk morgon-tv suger i jämförelse. Orsaken till att det satsas så mycket pengar på daytime television sägs vara att det finns så många hemmafruar som har tid att glo på tv hela dagarna.

  2. Köper tidningen på närmsta news agent. På helgerna är de inplastade så att inte alla härliga bilagor ramlar ur. Min favvo är The Times modebilaga och "O", Observer's söndagsbilaga. Sätter mig på bussen och hoppar av i Regent's Park. Köper lite lunch på Marks & Spencer's och hittar en skön, halvskuggig plats i gräset.

  3. Tar mig in till West End där det är sommar-rea. Strosar i Covent Garden, köper ett par fina sandaler på Neal St och några pocketböcker på Border's på Oxford St.

  4. Tar bussen tillbaka till Regent's Park där jag möter upp sambo och vänner på en trevlig pub i Primrose Hill. Sitter på uteserveringen och dricker Pimm's med mynta, lime och mycket is.

  5. Vandrar bort till närmsta indiska restaurang, beställer in bordet fullt av roliga smårätter. Avslutar med goda drinkar på en bar bredvid. Black cab home.

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

It's too good! Jag tänkte på London förut, att jag kanske borde åka dit igen i år. London-abstinens ska man ge efter för!

Ke.Li sa...

Det låter så bekymmersfritt, så skönt!