tisdag 29 januari 2008

Alldeles, alldeles underbar egen-tid

I dag har jag fått massage. På arbetstid. Till priset av 100 kronor. Angenämt är bara förnamnet. Att en halvtimmas knådande kan ge en så mycket lyxkänsla är ju helt otroligt. Bestämde mig raskt för att jag måste bli bättre på att prioritera in mina alldeles egna behov i vardagen. Minst en gång i månaden ska jag
  1. Boka upp mig för massagetid.
  2. Ta en kaffepaus på lokal där jag bestämmer dejt med en löjligt stor latte, ett kaloririkt tilltugg och ett lyxigt magasin.
  3. Ha sovmorgon. Det låter ju rubbat lite men eftersom min sambo jobbar natt fredag och lördag och jag jobbar måndag-fredag blir det som det blir. Men på något sätt måste det gå.
  4. Ha en vinkväll på stan med kompisar.
  5. Fixa hemma-spa med krämer på rad, värmeljus och en god bok bland bubblorna.

I morgon rivstartar jag med att åka på konferens med övernattning. Det blir ju nästan som en sovmorgon och nästan som en vinkväll. Nästan.

3 kommentarer:

Ke.Li sa...

Det låter så skönt!

Anonym sa...

Det låter det. Får se om inte jag också tar och gör en dylik lista, jag är faktiskt SKITDÅLIG på att göra saker för min egen skull och all work and no play blir man ju en dull boy av, som alla vet.

Går det för sig att länka till din braiga blogg?

Anonym sa...

Klart du kan länka, Anna Klara, bara kul.