måndag 14 januari 2008

Helgens finfina fynd!

Första hela jobbveckan till ända och det känns riktigt bra. Det fungerar på jobbet och flyter på fint på hemmaplan. Jag kanske inte hann med riktigt allt på min att-göra-lista men ur fyndar-synpunkt var helgen en toppmarkering.
  1. Svart kavaj # 1 I vår grannstad har Sveriges populäraste klädkedja en fyndbutik. Kavaj # 1 kostade 238 kr, är liksom stickad och i ett väldigt fint snitt. Tänk ljusblå jeans och högklackat till.
  2. Svart kavaj # 2 Den här är i ett lite mysko material men i övrigt supersöt. Kort, utställd sextiotalsmodell med stora klädda knappar och rund ringning. 98 pix.
  3. Blandad bukett tulpaner 59 kronor. Kanske inte den billigaste buketten men tulpaner på köksbordet är alltid ett fynd eftersom det är en sådan säker humörhöjare.
  4. Kebabpizza 60 kronor. Söndagskvällens pizza satt där den skulle, dvs i hålrummet skapat av julhelgens utsvävningar.
  5. En styck syster/svägerska/moster. Allt i ett till priset av husrum och mat. Min syster ska bo hos oss i två veckor i väntan på att hennes nya lägenhet blir ledig. Kul!

3 kommentarer:

Ke.Li sa...

Vem älskar inte att göra fynd!

Annamp sa...

Hej vännen!

Vilken fin blogg du har skaffat dig! Och bra listor varje dag!

Kebabpizza!!!!!!!! Gu' vad jag saknar Lilla Ranchos La Bamba med mild sås! Och oooooh vad vi saknar er!!!! Men den här bloggen blir ett bra sätt att hänga med lite i vad som händer er där hemma, så vi är uppdaterade när vi kommer hem...

Hälsa familjen och syster!
Kramar!

Sandra sa...

Vad kostar tulpaner? Jag betalade 79 kronor. Lurad? Köper ni på mataffären eller på blomsterhandeln?