torsdag 24 januari 2008

För mycket är aldrig nog

Jag önskar jag vore lite mer aktiv. Tycker inte att det riktigt räcker med att jag jobbar heltid och bilpendlar i 1 timma och 15 minuter varje dag, att sambon ser efter Lilla H och dj:ar fredag och lördag natt samt att vi bor i ett 120 år gammalt hus där vi städar, tvättar och håller efter. Nej. Nej. Nej. Jag önskar att jag även:
  1. Gick i second hand-affärer och köpte fina plagg som jag sedan sydde om på ett personligt och trendigt sätt.
  2. Sjöng i en kör.
  3. Tränade regelbundet. Promenader räknas inte.
  4. Lagade lite roligare mat, gärna mer asiatisk och rätter med bulgur, råris, quinoa (?) och annat jag inte hanterar.
  5. Hade regelbundna dejter med tjejkompisar på olika teman typ cocktails, litteratur, spakväll etc.

Jag vet att det finns dom som hinner med mycket mer än vad jag gör. Hur gör dom?

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Ingen aning. (Det gör de nog inte, hinner alltså.) Jag kan tyvärr bara bidra med att quinoa går extremt fort att laga.

Annamp sa...

Vi ska göra allt det där när jag kommer hem! Jag lovar!!
Kram