torsdag 3 januari 2008

Upptäckter jag gjort som yrkesarbetande, icke mammaledig mor (sedan två dagar)



  1. Pappan vill numer diskutera sovstunder, lunchmeny och motoriska framsteg minst lika extremdetaljerat som jag ville när jag hade huvudansvaret. Kul!

  2. Jag känner mig egendomligt upprymd när jag lägger i fyran och drar ut på motorvägen på väg till jobbet.

  3. Trots att jag inte längre simultanmatar någon varje gång jag själv lunchar blir min mat ändå kall innan jag ätit upp. Jag babblar för mycket helt enkelt.

  4. Jag kategoriserar nya kollegor utifrån om de är föräldrar eller inte. Har de barn får de pluspoäng och ju yngre barnen är, desto bättre. Knas?

  5. När jag på väg hem, sista biten genom trädgården, ser min lille ettårings huvud guppa genom fönsterrutan fylls jag av en sådan obeskrivlig glädje att jag springer de sista stegen in i huset. Jag har tårar i ögonen när jag fort, fort sliter av mig jackan.

2 kommentarer:

Ke.Li sa...

Livet ser annorlunda ut på alla fronter. Kul med nya insikter, både för mannen och dig!

Sandra sa...

Jag kan se allt framför mig. Sweet!