fredag 4 januari 2008

Spöken - överallt och ingenstans



Jag har aldrig trott på spöken. När jag var liten var jag i stället rädd för rövare och onda poliser. Jag är fortfarande inte rädd för spöken, men efter gårdagens upplevelser tror jag nog att vi har hittat ett litet hus-spöke. Om du inte kan hitta ett spöke just där du bor, lugn, nedan hittar du tips på hur du kan göra om du vill ut och skaffa dig ett eget.

  1. Vår son har elak hosta och vaknar i ottan. Vid femsnåret hade sambon och jag varit vakna någon timma och gett medicin och vatten, vyssjat och buffat. Landet var lugnt igen och vi hade båda precis slumrat in när jag hör någon gå upp för trappan. Sakta, sakta, så där som man gör när man inte vill väcka ett struligt barn. "Vad gör sambon uppe nu?" hinner jag tänka innan jag inser att han ligger i sängen bredvid mig. Då lyfter sambon på huvudet och säger "Did you just hear someone walk up the stairs?" Vårt hus är över 100 år gammalt med otroligt knarrande trägolv. Men det här var inget vanligt knarr, det lät verkligen som steg, som någon som förflyttade sin vikt (men spöken är väl viktlösa?) Jag har nu bestämt mig för att inte vara rädd. Jag tror i stället att vi har ett vänligt husspöke som hälsar på för att förgylla dessa vaktimmar i ottan.

  2. Besök Spökwebben om du vill dela med dig av dina bästa spökbilder eller bara rysa lite lätt åt andra läsares spökhistorier.


  3. Måns Zelmerlöw spelar just nu i Footloose på Stora Teatern i Göteborg. Bara det är ju läskigt värre. Sedan är det också lite läskigt att han träffat på ett spöke där han bor och att att spöket heter Ernst!? Men riktigt läskigt blir det inte förrän man förstår att han bor i en lägenhet i själva Stora teatern. Vad sjukt! Jag kommer aldrig mer se på Storan med samma ögon igen.

  4. Om Måns och jag är noviser vad gäller spöken så kan man säga att Ghost study är siten för de redan djupt troende. Men även troende kan ju behöva tips på hur man bäst spelar in spökens röster, hur de fastnar på bild och vilken utrustning man behöver för att lättare hitta dem.


  5. Spöket Laban. Om mitt spöke finns hoppas jag att det är precis som Laban. Det var väl han som inte vågade skrämmas? Det passar oss bra.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Är det sant? Läskigt. Jag får gåshud. Har ni hört något mer? Hoppas han/hon är vän med spöket Laban. Då känns det inte lika läskigt.

Anonym sa...

Nej, nu har det varit tyst hela helgen.