tisdag 1 januari 2008

Gott Nytt År 2008...

... och välkomna till en ny blogg där jag varje dag kommer lista fem saker som roar mig, stör mig, underhåller mig, uppehåller mig... Ja, ni fattar grejen.

Med ett nytt år att leka med hade det ju varit fint med en hoppfull inledning. Kanske en lista med fem nyårslöften i syfte att värna miljön eller fem tips på roliga familjespel att fördriva nyårsdagen med. Nu blir det i stället så här:



Jobbiga saker som inträffade omkring nyårshelgen 2007-08




  1. Lilla H firade sin allra första födelsedag och jag hade glömt kameran hos mina föräldrar. Aaaarrrggghh! Får förlita mig på att födelsedagsgästerna fick till några hyfsade bilder. Kändes inte bättre när sambon hittade kameran på kvällen när alla gått hem. Den hade hamnat i påsen med ouppackade julklappar.

  2. Vi firade större delen av nyårsafton på barnakuten. Där var det långa köer och vi hade en liten björn som bara hostade och hostade och hostade. Åkte hem med två stora flaskor medicin och diagnosen falsk krupp.

  3. När Lilla H somnat var det dags för sambon att återskapa en gudomlig anrättning hans svägerska bjudit oss på i Frankrike över jul: Caramel chicken. Sambon är oftast super på att laga mat men just den här gången blev det inte jättegott.

  4. Vid tolvslaget låg vi och sov i varsitt soffhörn, sambon med ett halvdrucket vinglas i handen. Flera veckors sömnbrist, resande, julfirande, födelsedagsfirande och akutbesök tog ut sin rätt. Vaknade klockan halvett och gick och la oss.

  5. Har sagt upp prenumerationen på morgonblaskan: Det finns helt enkelt ingen tid att läsa den nu när jag börjar jobba (sambon har ju ett annat modersmål). Men innan cancelleringen träder i kraft ville jag unna mig en riktig långläsning. Snopet då att det är nyårsdag och ingen tidning i lådan... Hursomhelst, Gott nytt år!

2 kommentarer:

Ke.Li sa...

Livet! Det blir inte alltid som man tänkt sig!
Hoppas H mår bättre. Falsk krupp är inte roligt. Ingen barnhosta är rolig. Hoppas han snart blir bra.
/Ke.Li

Ke.Li sa...

P.S Jättekul att du börjat blogga! Det är fånigt roligt!