måndag 28 januari 2008

Födelsedagstips

  1. Mogna accessoarer. Jag har nytt jobb och kan inte jamsa runt i gula nitbälten och rosa pälskragar längre. Eller jo, det är klart jag ska göra det, men kanske inte när jag har viktiga möten.
  2. Ny morgonrock. Jag har en vän, M. Hon och hennes man, D, har så fina his 'n hers kimono-style morgonrockar från Hasseludden. Men så bor dom i New York också. Här på landet hasar vi runt i fleecerockar från Åhléns och efter ett års mammaledighet kan jag säga att jag är i skriande behov av en ny. Krav: Lång, luva, fickor = låter inte som en kimono, tyvärr.
  3. MP3-spelare. Jag äger ingen MP3-spelare. Jag är den enda i Sverige som inte äger en MP3-spelare. Den enda på norra halvklotet som inte äger en MP3-spelare. Men nu vill jag ha en silvrig en, med alldeles för mycket minne. Om jag ändå visste vad jag ska ha den till.
  4. En present från min son. Vad är löjligare än paket från barnen som föräldern köpt? tyckte jag förr. Nu är min son, tja…drygt ett år och jag skulle lätt få en tår i ögat av etiketten: Grattis mamma från lille prinsen. Snyft!
  5. Finansiellt bidrag till en ny kamera.

Inga kommentarer: