lördag 12 januari 2008

Vårt lilla samhälle nära västkustens pärla - topplistan


  1. Systembolaget – där är det aldrig någon kö och jag får nästan alltid visa leg.
  2. Vårdcentralen och MVC/BVC – lätt att få tid och bra personal.
  3. Biblioteket – ett samhälle utan bibliotek kommer aldrig få mig som invånare. Jag älskar alla bibliotek och mitt lokala är störtmysigt. Dessutom behöver jag väldigt sällan böta trots att jag nästan alltid lämnar tillbaka för sent.
  4. Vårt hus. Vi har ett rosa kontor.
  5. Vår granne. Lord Alf skjutsar oss till flygplatsen. Och hämtar upp oss trots att det är annandag jul. Lord Alf håller grusvägen fri från snö. Lord Alf tar hem en grävmaskin från jobbet som planar ut vår gräsmatta. Lord Alf drar upp tunga stenbumlingar som ligger i vägen i vår trädgård. Lord Alf är en ovanlig man.

1 kommentar:

Ke.Li sa...

Det finns för få Alfar i världen!