onsdag 9 januari 2008

Känner du någon tidstjuv?

Det gör du säkert. Tidstjuven finns på ditt jobb, bland dina vänner och i din familj. Om du har otur. Ibland drabbas vi nog alla av en släng av tidstjuvs-sjukan men endast en äkta tidstjuv tycker att det är helt okej att
  1. Likt Alfons Åberg sticka sitt tjocka huvud i sanden med orden "Jag ska bara..." Om och om igen.
  2. KONSEKVENT ställa in planerade träffar med kort varsel. Sänder signalen att min tid är så oerhört mycket mindre värd.
  3. Planera sin egen tid så dåligt att jag får vänta. Okej, nästa gång ska jag också vara sen. Då blir du ännu senare nästa gång och jag ännu mer besviken. Det är svårt att ge igen med samma mynt.
  4. Låter ogenerat mobilsamtal gå före ett personligt möte och babblar glatt på om allt och inget trots att jag sitter där och väntar. Ska jag kanske passa på att ringa ett par samtal själv?
  5. Låta beslut som påverkar andra dra ut på tiden. Kanske inte ett typiskt tidstjuvsdrag men ändå. Enerverande.
Så. Nu känns det bättre.

2 kommentarer:

Ke.Li sa...

Så mitt i prick. Jag håller med på alla punkter!
/K

Sandra sa...

Jag med. Mycket knasigt. Just mobilen tycker jag att det är många som använder hela tiden. Som du säger - är inte ett personligt möte viktigare? Tidstjuvar bojkottar vi!