fredag 29 februari 2008

Summa summarum

Nu är det en månad sedan jag skrev inlägget Alldeles, alldeles underbar egentid där jag listade fem saker jag skulle unna mig själv varje månad. Nu är det dags för avräkning och utvärdering. Spänningen är olidlig.

  1. Boka upp mig för massagetid. Jo, jag hade en i onsdags. Men den låg klockan fem och min mor var hemma och var barnvakt och jag skulle hämta upp min syster på Centralen och… Jag har en ny tid i slutet på mars. Noll poäng.
  2. Ta en kaffepaus på lokal där jag bestämmer dejt med en löjligt stor latte, ett kaloririkt tilltugg och ett lyxigt magasin. Nja…Alltså, jag har unnat mig lyxfrukost från Coffee house som jag tagit med mig till jobbet och eftersom jag är först där ägnade jag en kvart åt att läsa tidningen på nätet medan jag mumsade scones med cream cheese. Gills det? Jaså, inte… Jag ger mig själv ett halvt poäng i alla fall.
  3. Ha sovmorgon. Det låter ju rubbat lite men eftersom min sambo jobbar natt fredag och lördag och jag jobbar måndag-fredag blir det som det blir. Men på något sätt måste det gå. Det här kan inte bli annat än nej. Två lördagar har min sambo varit ledig men den ena gången sov vi hos vänner och då sov jag och Lilla H i ett rum och Sambon i bäddsoffan pga platsbrist så då var det ändå jag som gick upp först. Förra söndagen sov Lilla H till halvåtta och då blev jag så glad att jag glatt studsade upp (normalt vaknar han vid halvsju). Ja, det blir noll poäng.
  4. Ha en vinkväll på stan med kompisar. Ja!!! Förra torsdagen!!! Jag drack fyra (små) glas vin och sov hos min syster i stan. Saknade Lilla H så mycket att jag trodde klockorna skulle stanna men jag kammade i alla fall hem ett poäng.
  5. Fixa hemma-spa med krämer på rad, värmeljus och en god bok bland bubblorna. Nej, men jag har badat några gånger utan att få till riktiga myskänslan. Och färgat ögonbrynen förstås. Ett halvt poäng tycker jag ändå jag är värd.
Summa februari: Två poäng.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker ändå att två poäng är fullt godtagbart som första försök. Jag får solklart noll och det är inte bra, men vad gör man? Eller ja, om man får poäng för att själv fixa brynen har jag också ett halvt.

En Lisa... sa...

Ja, kanske är det godtagbart. Är väl mest det där med den uteblvina sovmorgonen som stör mig.
Komer jag upp i fem poäng så får jag nog dåligt samvete för att jag varit så självisk :)