fredag 22 februari 2008

NKOTB goes modeblogg

Ibland läser jag modebloggar och somnar då ofta av leda. Det är kul med kläder och härligt med människor som orkar och vågar ta ut svängarna. Men nästan alltid blir jag besviken. "Hej tjejer! Idag kände jag för att vara lite dressed down. Det blev acnejeans och en svart skjorta från Filippa K plus mina klassiska Frye-boots. Skönt!" Är det kul läsning? Döm själva.

  1. Måndag: Svarta, vida byxor. Grå, genomskinlig knytblus med stora, svarta prickar. Platta, grå mockastövlar.
  2. Tisdag: Svart, blank pencilskirt. Svarta, högklackade stövlar. Brun cardigan med cerise och rosa rutor.
  3. Onsdag: Grå gubbyxor. Vit, stickad polo med holkärm. Svart, brett skärp. Vita nätstrumpr. Hallonröda klackar.
  4. Torsdag: Brun kjol med fejkat guccimönster. Svarta, högklackade stövlar. Svart, blank "collegejacka".
  5. Fredag: Mellanblå stuprörsjeans. Svart linne. Glesstickad, puderrosa kofta. Platta, svarta gummiskor med spetsig tå.

2 kommentarer:

Ke.Li sa...

Shit, min vecka stavas mörkblå jeans och top i olika färger. Lite trist, kanske men det passar om man är fritidspedagog!

Tudorienne sa...

Jag har alltid samma sak på mig två dagar i rad.