måndag 4 februari 2008

I say tomatoes, you say tomejtoes


Vi firar tio år nu i maj, sambon och jag. I bland undrar man hur det är möjligt.


  1. När jag slackar vill jag ha det tyst och lugnt omkring mig. Sambon sätter med glädje på nån bulgarisk, experimentell, världsfrånvänd platta från sjuttiotvå.

  2. Jag vill ha minst två kids, han menar att det räcker med ett.

  3. Var sak har sin plats annars får sambon krupp. Var sak kan ha flera platser, menar jag. Omväxling förnöjer!

  4. Han vill undersöka var man kan köpa det ena eller andra innan han slår till medan jag drar upp kortet och springer mot EXIT - tid är pengar!

  5. Han hatar morgontidningar, ja tidningar överhuvudtaget. Jag är utbildad journalist och har jobbat i branschen sedan 2001.

Bildtext:
Å ena sidan sängen:


Senaste numret av Family Living
Senaste numret av Marie-Claire, British edition
Facktidningen Journalisten
H&M-katalogen, ska nog inte beställa något.
Ett öga rött. Fin och så men jag har redan läst den två ggr... Suck!
Väckarklocka som f-n inte funkar, måste alltid dubbla med mobilen.
Idominsalva. Jag älskar Idomin, det är min egen version av Elizabeth Ardens eight hour cream.
Öronproppar så att jag får sova mina nätter.
Vattenglas.


Å andra sidan sängen:

Volvomanualen till vår bil. Specialbeställd på engelska för 250 pix.
Guitar Army. "Guitar Army is the incendiary book that proclaimed “Rock and Roll is a Weapon of Cultural Revolution” for young, revved-up readers in 1972," apparently.
Krautrocksampler av Julian Cope. Sambons bibel. Om tysk krautrock från sjuttiotalet och framåt (tror jag). Omläst minst 100 gånger. (vet jag)
Fin penna att skriva med i miniblocket. Present från mig så han kan skriva ner alla viktiga tankar sömnlöshet för med sig.
Pannlampa. En kvarleva från när Lilla H sov i vårt rum. Eller kanske då jag ryter ifrån och vill sova.
Glasunderlägg. Hmmm...
Väckarklocka som f-n funkar hur bra som helst.
Två par öronproppar. Kan man ha två i varje öra? Sover man dubbelt så bra då?
Tandgelé för ömmande bebistandkött. Köpt receptfritt i England. Bless.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilket fint inlägg. Älskar att se sånt här. Flinade igenkännande åt pannlampan...men vad är det där som ser ut som mörkt, rostat bröd? Är det glasunderlägget?

Anonym sa...

Haha, är du också gift med min man? :)
De verkar onekligen rätt lika...