måndag 18 februari 2008

Alldeles, alldeles obalanserad...

Den talar till mig på ett läskigt sätt och jag mår lite illa, förlorar fotfästet en stund. Jag sitter och bläddrar i en damtidning och ögnar igenom en artikel om personlig coachning. Bla bla bla, inget jag inte hört förut. Men så fastnar jag i en liten sidoartikel med rubriken: 5 målsmodellen - livsplaneraren.
Skriv upp fem svar på varje fråga uppmanar den mig.
  1. Fem nya saker att lära mig
  2. Fem personer att komma närmare
  3. Fem problem att lösa
  4. Fem saker att släppa taget om
  5. Fem härliga äventyr
På ytan alldeles oförargligt, men så börjar mina tankar vandra. Usch. Jag känner mig helt plötsligt i obalans. Får nog ta mig några extra tankevarv kring detta och se vilka triggerpunkter som ligger gömda här.

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Fem är ju en extremt hög siffra. Vem har egentligen tid med mer än 1-2 på varje punkt. En sak i taget.

Det är jobbigt med triggerpunkter som bara poppar upp och så får man leta på dem efteråt, vilket ofta kan ta en halv dag.

En Lisa... sa...

Ja så får det bli. Jag ska koncentrera mig på en sak att släppa taget om redan nu:
1) Jobbiga listor i damtidningar.