söndag 24 februari 2008

En lista från Verldens gang

I dag är vi trötta. Vi hade fina gäster i går kväll och efter vinet plockades det i gömmorna efter små likörer. Det var gott, mycket trevligt och ganska sent. Lilla H gav oss en oväntad, men ack så uppskattad, sovmorgon till halv åtta. Efter det har dagen gått i ett . Sambon har varit ute och röjt i trädgården och lagat middag, jag har städat och gått långpromenad, Lilla H har ett gäng tänder på G och Sambon packar inför sin Londonresa imorgon. Lilla H sover sött och jag började på ett roligt inlägg om vänner som bor utomlands men jag liksom fastnade... Jag längtar efter att få föna mitt nytvättade hår och sedan få krypa upp i soffan med Sambon och läsa min bok. Så nu lånar jag en rolig lista från fellow bloggare på Verldens gang och så får ni läsa om mina älskade utlänningar en annan dag. Den utgår från kontaktlistan i min mobil.

  1. Har du kysst nr 7?
    Går till kommunens växel så njae, det har jag väl inte. Kanske att jag kysst kommunens mark här i trädgården. Nu var det ett tag sedan jag använde det här numret men under åren vi bott här har jag pratat med alla från kommunens tekniska avdelning (ang diverse byggnadsfrågor), deras arkitket (får vi måla huset svart?) och barnomsorgskvinnorna ( Lilla H är inskriven från augusti och får förhoppningsvis plats på Naturförskolan).
  2. Har du träffat nr 9 i veckan?
    Nej, tyvärr! C fick en liten bebis på Alla hjärtans dag och de är hemma och cocooonar i lägenheten. Just i dag har jag dock fått fantastiskt fina bilder på "Lilla hjärtat" på mailen.
  3. Älskar du nr 10?
    Haha, nej. Vi jobbade ihop en kortare period och insåg att vi bodde nära varandra och att bådas våra partners var britter. Vi träffades några gånger men hade väl inte så mycket gemensamt.
  4. Är nr 11 en sötnos?
    Ja, och ett av mina dåliga samveten. Vi jobbade också ihop en kortare period, lovade att hålla kontakten men jag har varit usel på att höra av mig, aldrig haft tid att träffas så nu har hon nog tröttnat för länge sedan.
  5. Är nr 15 en bästis?
    Absolut. D är min killbästis och vi sågs senast i onsdags kväll efter jobbet med våra familjer. Vi lärde känna varandra i fjärde klass då han la en blomma i min sockerdricka på discot. Sedan dess har vi spelat teater ihop, haft ett band ihop och haft extremt mycket roligt ihop.

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Måla huset svart? Why?
Det fick ni inte va?

En Lisa... sa...

Haha! Jo, det fick vi! men vi har ångrat oss, det blir för varmt på sommaren och vi orkar inte tilläggsisolera. Jättefint på äldre trähus och till vårt röda tak och vita knutar. Se här för ex ( fast vårt hade blivit mkt snyggare!) http://www.kuriren.nu/hemmavid/artikel.aspx?articleid=3189165