lördag 2 februari 2008

Döm en bok efter omslaget


Jag har inget att läsa just nu, det ger mig en känsla av otrygghet. Jag är utlämnad till böcker jag redan läst, blädderblädder i magasin och gäspgäsp över facktidningar. I går läste jag Volvo Life - för oss Volvoägare. Ja, ni förstår att behovet är stort.
Som ni vet har vi ett fint bibliotek i byn men jag hinner inte dit. De har lördagsöppet men när klockan var tio i ett och det stod mellan att hinna till Systemet/Biblioteket vann Systemet. Oh, the shame. En bra bok är som en hemlig vän i vardagen, en vän som myser med bara mig.
Men hur väljer man vilka böcker man ska låna när tiden är knapp? Ofta fastnar jag för böcker med vackra titlar.


  1. Det finns ett hål i verkligheten av Marie Hermansson

  2. I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell

  3. Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter av Jonas Gardell

  4. Den vidunderliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren

  5. Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri

Inga kommentarer: