lördag 1 mars 2008

Släpp fångarne loss – det är vår!

Det snöstormade i natt men det är bara undantaget som bekräftar det jag nu vet är sant. Det är vår och här är bevisen.
  1. Jag har köpt träningskort på ett gym tre minuters promenad från jobbet. Har dessutom redan börjat träna. På måndag lunch blir det body pump.
  2. Rådjuren har redan gröpt i sig de första, försiktiga tulpanknopparna.
  3. Jag har flera gånger övervägt om jag ska byta ut vinterkappan mot något...tja, mindre rysk arbetarkvinna. Ännu inte tordats men tanken ligger där och gror.
  4. När jag klättrade omkring på slänten och samlade ihop allt björkris som förra helgens storm dragit med sig så tog jag med det in. Inga fjädrar eller så. Bara brunt, kargt, svenskt björkris i en glasvas.
  5. Jag vaknar och det är ljust bakom fönsterluckorna. Morgon. På riktigt. Vi har överlevt ännu en vinter.

Inga kommentarer: