söndag 16 mars 2008

Påsken; jag förstår den inte

Nu har folk sagt i flera veckor att "påsken, den kommer tidigt i år". Lik förbannat har jag helt missat att den infaller redan nästa vecka, och med andra ord sinkat chansen att göra den till något extra. Samma visa varje år. F-n.

  1. Jag skulle vilja åka en vecka till fjällen. Det har jag förstått att folk gör. Men det är över tio år sedan jag senast stod på ett par skidor, carving har jag bara hört talas om på radio och Sambon är en typisk engelsman med totalt en veckas skiderfarenhet under bältet. På 41 år.
  2. Jag skulle vilja åka på en romantisk tu man hand till Paris. Vi behöver tid för varandra och vi har länge sagt att vi ska åka till Paris. Men what do you know - att flyga till Paris från Sveriges andra största stad kostar cirkus 5000 per skalle, bara för flygresan. Dessutom jobbar Sambon fredag och lördag.
  3. Jag skulle vilja ha långbesök av goda vänner med slappa, opretentiösa middagar, några lata promenader och en kopp latte i vårsolen för att runda av. Än är det inte för sent att ringa och bjuda in sig själva!
  4. Jag skulle vilja ha lusten och orken till att dra igång årets stora trädgårdsprojekt. Nu blir det nog mest att vi går och sparkar på några grenar.
  5. Jag skulle vilja åka ut till kusten på påskdagen och vandra på stranden med min familj, äta på en mysig, familjevänlig krog, ta in över natten på ett ställe typ det här och sedan göra om proceduren nästa dag innan vi glada, nöjda och med några fräknar på näsan vänder kosan hemåt. Detta kan fortfarande hända men väderleksrapporten säger snöblandat regn och kallt. Jag säger piss-påsk.

2 kommentarer:

Ke.Li sa...

Just nu känns det som om mitt liv kanske är rätt så ok, i alla fall. Vi skall inte åka till fjällen, dock. Men det skall vi kanske planera och spara till när den minsta kan stå och gå...
Vi åker som vanligt till svärmor och eldar STOR brasa med alla kusiner, typ 15 st. Barnen älskar det. Påskafton åker vi till bästa vännerna i Kungshamn och njuter av en latte på ett folktomt Smögenbryggan, äter och dricker alldeles för mycket.
På annandagen skall vi åka till IKEA och köpa inredning till garderoben.
Helgen efter åker vi på bröllopsresa till Prag, utan barn, förstås!

En Lisa... sa...

Låter som om ni har en perfekt påsk framför er! Tänk på mig som harvar runt i min snöblöta trädgård medan ni roar er med latte :)
Idag har jag dock styrt upp lite. Det blir ett par besök bland annat och sedan en gemensam kraftansträngning med Sambon för att komma nån vart med hus och hem.