söndag 30 mars 2008

Veckans ABC - A

Lilla H älskar sin CD med Fem myror är fler än fyra elefanter. Sambon har ju ingen som helst referensram till den och skakar mest på huvudet medan jag glatt dansar omkring och sjunger med.
  1. A är för det Ansvar som jag just nu känner vilar på mina tunna axlar. Det är mycket att stå i när man har höga krav på sig själv och har barn, förhållande, hus, trädgård, bil, räkningar...
  2. A är för mitt Arbete som jag tyckte var lite slött när jag började men som nu verkligen hettat till. Roligt? Tja, bättre än för lugnt.
  3. A är för det Avslöjande två tjejer jag känner gjorde i veckan. Två små nya bebisar väntas till hösten, en i september och en i november.
  4. A är för Anna, min vackra vän, som jag ännu inte träffat sedan hon blev mamma för tre veckor sedan. Imorgon är det dags och jag längtar!
  5. A är för vackra April som står för dörren. April månad kommer börja i moll med begravning men förhoppningsvis motar den bort den sista snön och ger oss vårsol på våra bleka trynen.

Inga kommentarer: