lördag 29 mars 2008

NKOTB four points, NKOTB quatre points...

Nu har det gått ytterligare en månad och det är dags att se över hur mycket plats jag lyckades bereda mig själv i världen. Förra månaden blev det bara två poäng, den här månaden dubblar jag med fyra poäng. Två stycken massagetillfällen, en utekväll på stan och - bäst av allt - sovmorgon. Fika och hemma-spa kammade noll, men det har jag å andra sidan inte saknat. Skulle väl kunna ha spa-kväll fem dagar i veckan om jag bara could be arsed. Känns som om jag behöver revidera listan lite nu när behoven hos en heltidsjobbande småbarnsmamma börjar utkristallisera sig.
  1. Träna minst två gånger i veckan. Lunchpromenix räknas också. Detta kanske inte låter så lyxigt, snarare som ännu ett måste, men faktum är att jag blir glad över att jag unnar mig att träna. Att jag prioriterar mig själv och en lång träningslunch framför att jobba lite till.
  2. Sovmorgon minst en gång! Denna hägring kommer väl hänga med tills dess att Lilla H blir tonåring.
  3. En utekväll med vänner.
  4. Tid och pengar avsatt till shopping.
  5. Klippa och färga håret. Just nu är jag så ful och trist i barret att Lilla H börjat dra i det, han står väl inte ut längre, stackarn!

Inga kommentarer: