fredag 28 mars 2008

Det är mycket nu

Har så supermycket att göra på jobbet att jag låg och tänkte på det i tidig gryningstimma. Inte bra. I helgen blir det att ta med jobb hem för första gången sedan jag började. Inte bra. Här är listan på vad jag tänkt hinna med under dagen:
  1. Skriva om och sammanställa information till digitalt nyhetsutskick med allt vad det innebär av bildhantering och webbpysslande.
  2. Författa text till infoblad att delas ut till studenter på stor mässa.
  3. Spåna idéer till text som ska stå i årsrapporten i ett miljösamarbete där vi (jobbet) är medlemmar.
  4. Veckan innan deadline för personaltidningen med allt vad det innebär av skrivjobb, lägga in i layoutmallen, fånga upp lösa trådar, leta fler bilder...
  5. Massa material att gå igenom och strukturera/skriva om i ett tvärprojekt där jag är språkansvarig så vi får ut det någon gång.

Vad är oddsen?

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Hoppas att du har bra betalt.

En Lisa... sa...

Det beror på vem man jämför med. mer än en undersköterska, mindre än min chef. Jag var nöjd när jag skrev på kontraktet men ändå tycker jag inte att pengarna riktigt räcker.