måndag 17 mars 2008

Å ja' bah, ah mäh ååååhhhhh!



  1. Vi gick från bild A till bild B inom loppet av ett dygn. Bild A är tagen i somras, jag erkänner, men igår kändes det faktiskt som om landet Sommar inte låg så långt bort. Vi satt ute och fikade och solen värmde verkligen. Bild B är tagen imorse kl 06:30. Inte riktigt samma vy; i bild A står jag precis bortanför björken som syns i bild B. Inte riktigt samma temperatur heller.
  2. Nästa månad skulle bli min månad. I familjen W-B åkte pappan till London och shoppade loss för inte så länge sedan. Lilla H får nya kläder och nödvändiga prylar allt som oftast (för att inte tala om blöjor, det får han så fort han pekar). Nu skulle det bli mamma-månad och oh vad mummigt jag skulle ha det när jag shoppade skor, väska och whatever took my fancy. Så kom en j-la försäkringsräkning på 3000:- Jag VILL inte betala.
  3. På grund av snön tog det 1 h 20 min att komma till jobbet i morse. I eftermiddags 50 minuter.
  4. Fick min första (enda?) bok i pocketutbytet. Blev löjligt excited när jag såg kuvertet. Igårkväll gav jag upp "Myggor och tigrar" av Maja Lundgren - det italienska maffiadravlet tråkade ut mig - så jag var verkligen i behov av en ny bok. Ut kom Orgasmboken av Katerina Janouch. Alltså, jag har inget emot Fru Janouch och oftast har jag inget emot orgasmer heller. Men jag blev besviken ändå. Jag valde ju ut en av mina all time favourites och skickade iväg. Andra bara tar ner nåt från hyllan som de aldrig tänkt läsa igen.
  5. Stod i duschen och upptäcker att pumptvålen är slut. Jo, seriöst, sånt kan få mig på riktigt dåligt humör.
Yours truly, Argbiggan

Inga kommentarer: