onsdag 26 mars 2008

Tjoho på morgonkvisten

Jag vaknar klockan fem och ligger och vrider mig en stund. Det händer nästan aldrig numera - jag väcks ju av Lilla H:s morgonkör vid halvsju för jösse namn - så jag intalar mig att det är för att det är för varmt. Jag har ett element bara någon meter från sängen och när det är så här kallt (-8) så drar pelletsbrännaren igång och jobbar lite för mycket.
Men egentligen vaknar jag för att jag är orolig för en räkning. Ni minns kanske att jag svor över en försäkringsräkning som kom häromdagen. Igår tog jag en extra titt på den. DET VAR EN PÅMINNELSE! Usch. Nu måste jag ringa dem idag och höra så vårt hus fortfarande är försäkrat.
Så nu har jag suttit här på morgonkulan och betalat räkningar. Alltid är det några som förvånar en.
  1. Gymet 399:- Va? Är jag medlem på ett gym? Hade en tid igår men den avbokade jag för...just det ja, jag hade massagetid istället.
  2. Företagskort 2073:- Va? Måste man betala tillbaka de pengarna?
  3. Volvokort 4373:- Va? Hur f-n kan det vara så mycket pengar kvar att betala tillbaka den här månaden också?
  4. CSN 1036:- Va? Konstigt, men jag blir lika förvånad varje månad. Har jag verkligen pluggat liksom?
  5. CSN. 228:- Va? Ja, just det ja. Jag läste ju den där extra terminen engelska i det nya studiestödssystemet. What a waste, skrev inte ens klart min c-uppsats eftersom jag fick jobb i samma veva.

Inga kommentarer: