torsdag 20 mars 2008

Ha, I just died in your arms tonight...

Har just kört hem efter en skön halvdag på jobbet. Blev så stressad av Martina Thuns alla hispiga felsägningar på P3 att jag slog över till P4 istället. Lotta Bromé är ändå rätt bra eller börjar jag bli gammal på riktigt? Dock inte lika gammal som kompisen O, han har enligt egen utsago blivit "helt tokig i släta bullar".

  1. Lite otippat spelade P4 en ny remix på Maria Magdalena med Sandra. Ni minns väl den glada, gamla åttiotalshiten? Fick i alla fall mig på så gott humör att jag rotade fram lite andra gamla favoriter som fallit i glömska.
  2. (I just) died in your arms med Cutting crew. Otroligt smäktande och meaningful för påverkbara barnasinnen.
  3. They say it's gonna rain med Hazell Dean. Den här gillade jag jättemycket. Har ingen aning om hur sångerskan såg ut ens, musikbranschen var verkligen mycket mindre mediastyrd på den (gamla goda) tiden.
  4. Funky town med Pseudo Echo. Well I talk about it, talk about it, talk about it, talk about it... Jeez vad man hoppade runt till denna på fritidsgårdens disco, som för övrigt hade de gulliga öppettiderna 16-20 för oss mellanstadiekids.
  5. One love to give med Stephanie. Minns hur jag och min kompis P cyklade till den kombinerade skiv- och hifiaffären varenda dag i flera veckor innan en av oss fick ihop nog pengar till att köpa prinsessans skiva.

Inga kommentarer: