måndag 31 mars 2008

Linda Bengtzing - orka!!!!!

"Mäh! Sluta och sitt där och klappa dig för hjärtat med dina fula, röda handskar din j-la mes" skriker mim syster. Och jag håller med. Linda B går mig på nerverna and here's why.
  1. Se mig, hör mig, rör mig, STÖR mig, hur svårt kan det va? L.B har figurerat i olika sammanhang på flera bloggar jag läser och det är inte direkt smickrande läsning. Läs texten hos Ke.Li och ni får en personanalys i form av en schlagertext.
  2. För det är väl så hon är eller? L.B verkar sorgligt desperat. "Jag har inte hånglat på ett halvår", "Jag vill att alla ska veta hur det egentligen var" (om "förhållandet" med Magnus Hedman) "Fredrik var mitt första hångel" (syftande på Fredrik Wikingsson som avböjde att kommentera). All publicitet är inte god publicitet, det är en lögn hennes agent borde känna till.
  3. Hennes kläder. Hon ser alltid sjövild och typiskt efter ut. Vad var det egentligen hon hade på sig i Mello? Lack och skotskkrutigt. Känns häftigt på en fjortis från...nej, ingenstans.
  4. Hennes frisyr. Den är faktiskt SNYGG och jag vägrar gå till frissan och fönedra mig så pass att jag ber om en L.B-frilla. Förra gången ville jag se ut som Victoria Beckham och det lyckades jag (kanske) få att låta lite ironiskt men det kommer inte funka en gång till.
  5. Varför dissar jag en fellow SYSTER på det här viset? Att jag orkar reta upp mig på en harmlös schlagerbrutta, normalt sett är jag ju Britney's och Christina's skyddshelgon. Vad säger det om mig att jag orkar störa mig på stackars Linda Bengtzing?

2 kommentarer:

Sandra sa...

Åh, mitt i prick. Tjejen har tyvärr blivit en snackis. Satt själv och diskuterade henne med en kompis i bastun i söndags. Men precis som du skriver, vad är det som gör att hon triggar igång något hos mig? Är hon så desperat eller är hon bara en go och ärlig småstadstjej?
Tack för idag förresten. Det var super även om en timma går så fort. Fick andra boken med posten idag.

En Lisa... sa...

Ja, mycket trevligt. Håller tummarna för en tredje men det verkar dött...