fredag 14 mars 2008

Helgens debet och kredit

  1. + Jag plockade faktiskt undan klädhögen från klädstången igår.
    - Nu återstår dock en hög med stryktvätt för att jag ska kunna gå in i nästa vecka med gott samvete och kläder på kroppen.
  2. + Lilla H och jag ska hänga i trädgården. Han har precis börjat gå och vi ska trampa omkring och samla pinnar och ramla i vattenpölar.
    - Lilla H är förkyld. Igen. Känns som om han bara varit frisk en vecka men kanske är det tre.
  3. + Tack vare att jag tränat tre gånger på lika många veckor samt ersatt restaurangluncher med små färdigrätter sitter kläderna lite bättre igen.
    - Idag övertalades jag att följa med på pizzalunch och imorgon ska vi hem till kompisar för mat, vin och snacks.
  4. + Vi har haft en del sol den här veckan och kanske vågar man hoppas att den hänger med in i helgen.
    - Fast då syns det ju å andra sidan hur dammigt det är överallt.
  5. + Faktiskt har vårsolen fört med sig en känsla av...typ tillförsikt. Två av mina närmaste vänner har fått varsin dotter de senaste veckorna. Ja, sig solens strålar närma och allt blir åter fött.
    -
    Inuti finns ett hemskt hål. Igår fick jag tidningen med dödsannonsen på posten. Jag visste redan vilka verser som skulle vara med, det hade vi varit med och bestämt i helgen, så jag trodde jag var förberedd. Men under lilla kusinens Mamma och Pappa står namnen på hennes två bröder. Det såg hemskt ut, för det fattas ju ett namn. De var ju en treenighet, precis som jag och mina två syskon.

Inga kommentarer: