tisdag 11 mars 2008

NKOTB tar sig an...

I två dagar har jag gått en projektledarutbildning på jobbet. Såg fram emot det, har alltid tyckt att det låtit lite...tja, coolt att vara projektledare. Tror till och med att jag antytt att "jag har projektledaregenskaper" i nån jobbansökan. Nu var det i alla fall dags och det visade sig vara ganska så trist. I praktiken i alla fall. Jag och min kollega hade med oss ett projekt men stupade ganska omgående. Vadå budget, ska man ha det? Vadå tidplan, ska vi säga innan semestern eller? osv. Gårdagen kändes bara lång och seg men idag gick det faktiskt lite bättre.
Något positivt dagarna förde med sig var att jag kom hem efter jobbet och kände mig snudd på aktiv. Sorterade ett par pappershögar på skrivbordet av bara farten och funderar nu på vilka projekt jag/vi ska ta oss an den här våren.
  1. Min sida av garderoben är just nu ett kaos. Mest för att vi inte har berett tillräckligt med utrymme men också för att jag är dålig på att vika ihop och plocka undan, slänga och ge bort. Där ska fixas inom en inte alltför avlägsen framtid.
  2. Vårt sorgebarn trädgården måste få lite TLC. Jag ska börja med att kolla om vi kan hyra in någon som kan fräsa upp gräsmattan, sedan ska vi rulla ut nytt gräs alternativt så. Plattorna ska ersättas med gånggrus och altanen ska byggas klart. Det får nog räcka för i år.
  3. Vi måste bli bättre på mat och matlagning. I veckorna kan det gå flera dagar utan att vi lagar mat. Lilla H äter glatt burkmat, sambon en macka och jag på jobbet. Fy!
  4. Belysning. Hela vintern har jag gått omkring med en känsla av att vi har det alldeles för mörkt här hemma. Köpte en lampa på Tradera häromveckan, nu ska jag fortsätta. Minst tre lampor till ska vi investera i under våren.
  5. Fönstren. Funderar på att hyra in hjälp där också även om det går emot alla mina principer. Men jag orkar inte lägga en hel helg på att putsa 12 fönster med spröjs. Och nu är de bedrövligt skitiga. De har förresten varit bedrövligt skitiga länge.
So watch this space!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, unna dig fönsterputs, det tycker jag! Näst efter flyttstädning är det den värdaste hushållsnära tjänsten, enligt mig då.

Gräs på rulle är också en sak som både påskyndar och underlättar...och när vi köpte vårt fick vi instantly gatans finaste gräsmatta! Gräset var grönare på VÅR sida av staketet, så att säga.

En Lisa... sa...

Najs. Ska minsann ringa Drottz närservice imorgon, även om det låter som ett dansband.

Ke.Li sa...

Det ska inte vara så dyrt med fönsterputsare har jag hört. Det är verkligen sånt som jag är villig att lägga kulor på.