tisdag 18 mars 2008

Muchos litteraturos

Fick en lista med boktips av en lästokig kollega idag som tröst efter att jag berättat om Orgasmboken. Döm om min förvåning då den inleddes med orden Topp fem. Hon känner inte till min blogg vad jag vet, så jag tolkar det som ett tecken på att jag måste delge er innehållet. Har valt ut ett par talande meningar från varje bokbeskrivning.
  1. Orakelnatten – Paul Auster ...fångad inuti en värld av kusliga förutsägelser och förbryllande händelser som hotar att spräcka hans äktenskap och underminera hans tilltro till verkligheten.
  2. Dårskaper i Brooklyn – Paul Auster ...slumpartade möten får oanade konsekvenser och allt kanhända i de till synes mest vardagliga människornas liv.
  3. Ingen andra chans – Harlan Coben ...en känslostark berättelse om vänskap och lojalitet, om tvivlen på sin egen förmåga som far och som man, och om den starka kärleken mellan pappa och barn.
  4. Fördjupade studier i katastroffysik – Marisha Pessl ...blir hon indragen i en grupp studenter som kallas "De blåblodiga" och vars tillvaro kretsar kring Hannah Schneider, skolans karismatiska filmlärare. Snart befinner sig Blue i en komplicerad härva av konspirationer, svek och död
  5. För sina synders skull – Julie Parsons ...Tio år senare. Owen är inte återfunnen, polisen saknar helt ledtrådar, och trots att Nicks och Susans förhållande är i spillror ber Nick om att få flytta tillbaka till deras hus, bara för en kort tid. Han har oväntat sett något som absolut måste ha en koppling till Owens försvinnande.

Inga kommentarer: