onsdag 12 mars 2008

Och böckerna bara regnar in. Eller?


Jag hatar kedjebrev men häromveckan hoppade jag på ett pocketutbyte - skicka en du läst och få 36 stycken i brevlådan. Ännu har det inte kommit någon men jag är hoppfull/naiv! Själv skickade jag iväg mitt bidrag redan andra dagen efter att jag gick med. Funderade länge och väl på vilken bok jag skulle välja.
  1. Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri. Den är ju väldigt bra men också något av en modern klassiker som hon säkert redan läst.
  2. Leontines längtan av Christina Herrström. Mycket underhållande om kvinnlig lust av författaren till tv-serien Glappet. Men är det inte lite pinsamt att skicka en bok med så mycket, tja...sex i? (Mottagaren är en tjej på en av marknadsavdelningarna inom koncernen) Mitt pryda jag tordes inte riktigt.
  3. Behind the Scenes at the Museum av Kate Aitkinson tar jag, det är en riktig pangbok! Nej, just det ja, den är ju på engelska. Över 50 procent av mitt pocketbestånd är på engelska och det kanske känns lite överkurs att skicka en bok på annat språk.
  4. Kanske ska jag ta Midvinterblod av Mons Kallentoft? Den läste jag ju nyss ut och gillade skarpt. Men den ligger också på topplistan och är väldigt läst. Och så deckare... ska jag inte försöka verka lite mer kulturell?
  5. Det blev en av mina favoritböcker, Svavelbröllop. Skriven av deckarförfattarinnan Ruth Rendell under pseudonymen Barbara Vine och en riktigt spännande, stämningsfull, vacker roman.

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag nappade och har skickat iväg. Dock var det svårt att välja. Jag är barnsligt förtjust i mina böcker och har svårt att skiljas från dem. Nu är det bara att vänta...