måndag 28 april 2008

A trip down memory lane

På fredag firar vi tio år, hur har det gått till? Den 2 maj, i år en klämdag, blir för oss en riktig klemdag*. Vi hade storstilade planer om hur vi skulle fira denna stora dag. Det var Paris, Barcelona eller smarriga retreats på Österlen. Nu blir det istället en kväll i storstan down memory lane. Inte så illa det heller! Vad tror ni om det här upplägget? (Observera att tidangivelserna bara är ungefärliga...)
  1. Sovmorgon! Lilla H tillbringar två nätter med mormor och morfar är lika med ingen som ropar Daaaad vid halvsjusnåret. Vi sover ut.
  2. 10 - 16 Trädgårdstid. Sambon skrapar ihop grunden från stallet vi rev förra året och förbereder inför en tur till tippen. Jag putsar fönster, planterar i krukor och sparkar på några pinnar. Tar bilen in till stan och parkerar utanför min systers lilla lägenhet där vi ska övernatta. Första sommaren efter att vi träffades bodde jag i ett studentrum bara ett stenkast från där min syrra bor nu. Vi gör oss i ordning för kvällens festligheter, blandar och dricker en fördrink. Kanske blir det vodka cranberry precis som det brukade bli, den där första, skälvande sommaren för tio år sedan.
  3. 20 - 22 Promenad ner på stan och middag på trevligt ställe. Här är det ett litet hål i planeringen. Vi åt ute mycket i början men vårt absoluta favvoställe, Plus på Linnégatan, finns tyvärr inte längre kvar.
  4. 22 - 23 Drink på Pusterviksbaren vilket var platsen för vårt första möte. Eller ja, jag såg Sambon, han såg inte mig.
  5. 23 - ? Dans på Nefertiti eller kanske bara barhäng om vi känner oss lite ålderdomligt stela. (OBS! Liten risk!) Det var på Nef vi inledde konversationen som fortfarande håller i sig, tio år senare.

* Klem = kram på norska

2 kommentarer:

Ke.Li sa...

Det låter toppen!

Tudorienne sa...

Fan vad nice!