måndag 14 april 2008

Veckans ABC - C

Bokstaven "C" är en utmaning, helt klart. Om man bara skriver på svenska! Men eftersom vi är tvåspråkiga här hemma tar jag mig friheten att c-blogga på engelska.
  1. Choir. Ända sedan begravningen har jag vaktat min röst. Jag sjunger i bilen och för Lilla H, ja för vem som helst som vill höra på. Jag skulle så gärna vilja börja sjunga i kör igen. Hade det inte varit för att man då måste sjunga på gudstjänsterna hade jag kanske, kanske gått med i den lokala kyrkokören. Vi bor i "kyrkbyn" och kyrkan ligger bara ett stenkast bort. Men nej, jag var och lyssnade en gång och dom var inge bra.
  2. Christoffer. Slutet på min megajobbiga fredag blev otroligt roligt och glatt. En gammal kursare från journalisttiden var på besök från Sthlm och vi var några stycken som roade oss kungligt ända in på sena natten. Imorgon ska jag skicka bloggadressen till pärlan Christoffer. Välkommen hit!
  3. Cassidy, Eva. När vi låg och stretchade efter core-passet i torsdags (på gymmet alltså, tro inget annat) spelade instruktören en av mina favvosar, Shorelines med Anna Ternheim. Direkt efter kom Fields of Gold, en Sting-cover av Eva Cassidy. Har hört den någon gång förut men den här gången gick den rakt in i hjärtat, började nästan lipa där jag låg på yogamattan. Nu nynnar jag på den hela tiden. Detta trots att Sting är en streber.
  4. Cars. Lilla H fick flera fina böcker av grandma och grandpa när de var här förra veckan. Bäst i test är just "Cars", en liten bok som beskriver allt möjligt som har med bilar att göra. Hur de tillverkas, vem som köper dem, hur gamla bilar ser ut...ja, en lite salig, knäpp blandning. Lilla H:s favorit är bilden på en sportbil med en blond, solglasögonprydd donna. Vet inte vad man kan dra för slutsatser av det.
  5. Communication. Alltid detta svåra som försvinner, prioriteras bort, tas för givet. Vi behöver prata, goddammit! Och så gjorde vi det och så blev det bättre, gladare, soligare.

Inga kommentarer: