måndag 7 april 2008

Veckans ABC - B

  1. Begravning & Bedrövelse. Nu är det över men det är ändå bara ett litet steg på en lång, lång väg. Livet tickar på nästan som vanligt tills de där stunderna kommer då man tänker på deras allra närmaste. På hur deras dagar ser ut. Och deras nätter. Då tappar jag andan av sorg.
  2. Buss. Jag och Lilla H åkte långfärdsbuss från Barndomsstaden i lördags då Sambon var tvungen att resa tillbaka tidigare och jobba. Det var busspremiär för den "stora" Lilla H, han som inte kan spännas fast i ett babyskydd. Nu satt han i mitt knä i nästan två timmar utan att gnälla. Lycka! Hemma klarar han max två minuter. Vet inte hur reglerna ser ut med bussar och små barn. Vi använde samma säkerhetsbälte.
  3. Barbara. Svärföräldrarna är här på besök och jag har nyss kramat hejdå. Missade en halv dag p g a begravningen och imorgon kväll är det konferens, jag har åkt till jobbet innan de stiger upp. De är här en kortvecka den här gången, lite synd för Sambon som nu när han är föräldraledig nog skulle ha tyckt att en vecka varit helt ok.
  4. Barn. Lilla H har blivit pappas pojke. Tidigare har han aldrig haft någon preferens men nu... Nej, mamma jag vill hellre laga mat med pappa i köket än leka massa roliga på-golvet-lekar med dig. En mammas hjärta brister. Men hellre det än tvärtom, känner jag. Det vore ju hemskt för Sambon att göra lejonparten av allt fotarbete och sedan inte få något för det.
  5. Brev. Idag fick jag ett hederligt, välskrivet brev av en mycket kär vän. Mer sånt till folket!

Inga kommentarer: