torsdag 24 april 2008

Någon matmamma blir jag nog aldrig

Men det behöver ju inte hindra er från att ta del av Sambons recept på supergod nudelsallad som vi just avnjutit.
  1. Koka upp ett paket äggnudlar och låt dem svalna. (Rör ned lite olja så de inte klumpar sig)
  2. Hacka en liten, röd chillifrukt, ett gäng tomater, ett halvt huvud krispsallad och några salladslökar och blanda med nudlarna.
  3. Gör en dressing på lika delar japansk soja och citron (ca en halv) och blanda väl med nudlarna.
  4. Om man vill köra vegetariskt hoppar man över steg 4 annars steker man upp lite finstrimlad lövbiff och blandar i.
  5. Finhacka en kruka koriander att strö över toppen. Serveras i skål och äts med pinnar.
Enkelt och mycket godare än vad man kan tro!

2 kommentarer:

Ke.Li sa...

Jag träffade en kille med rötterna i myllan, så det var bara att börja lära sig att tillaga de halva grisarna och kvartskor han kom hem med. Kan du tänka dig att jag är ganska haj på Porterstek och helg skinka? Jag vet hur man gör fläsklägg och barnen älskar stekt fläsk och löksås.

En Lisa... sa...

Fläsklägg? Det har jag aldrig ätit. Kommer Sambon hem med en ko får han vända i dörren eller tillaga den själv. Till mitt försvar kan jag säga att jag faktiskt kan laga mat, bara inte sådär jättegärna. Ordna fest är jag bättre på! Och på att duka fint!