onsdag 9 april 2008

NKOTB tar sig an garderoben - del II

Jag trodde att jag genom att fläka ut min garderobsröra på bloggen skapat ett incitament till att verkligen komma igång med att fixa till den. Men flera veckor har gått och inget har hänt. Det är ingen direkt röra där just nu, bara så ostrukturerat och opraktiskt. Fick några tips i Metro jag funderar på att anamma när jag väl kommer igång.
  1. Ta ut kläder och skor.
  2. Skaka eller borsta alla kläder utomhus.
  3. Vänd ut och in på alla fickor och veck. Vädra allt medan du städar inne i garderoben.
  4. Torka hyllplan och väggar, dammsug och torka golvet.
  5. Om du fått päslängrar kan du frysa kläderna i et dygn. Hjälper det inte - ring Anticimex.

Anticimex hoppas jag att jag slipper, några pälsdjur har jag inte sett till. Men resten ska jag nog...fundera på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt tips är att vår/höst gå genom garderoben och rensa ut vinter/sommarkläder. Packa ner dessa i kartonger. Och sånt som inte använts under vintern/sommaren kan med gott samvete slängas/säljas.

Jag rensade garderoben igår och tejpade igen kartongen med vinterkläder. Idag snöar det. Det är mitt fel. Förlåt...

En Lisa... sa...

Det är en strålande idé, har gjort det någon gång men då har jag ofta glömt att packa upp kläderna igen (?)

Anonym sa...

Om du packar ner jackor, skor, stora stickade tröjor mm så att ALLT saknas så kommer du nog ihåg att det finns en låda nånstans. Annars får du göra en lista till hösten med "Saknade vinterkläder" så får vi läsare hjälpa dig minnas. Lycka till!