tisdag 29 april 2008

Veckans ABC - E

E - Är för den Emma som nu fått en grav under ett träd tillsammans med killarna och den ofödda bebben. Stenen har inte kommit på plats ännu men skönt ändå med ett ställe tillägnat er. Sov så gott, älskade gumman.
E - Är för den Emma vars fina hus nu fotats, värderats och ska läggas ut på nätet precis som alla andra, vanliga hus. Vilken sorg, vilket slöseri med tre så vackra liv. Jag blir så arg och uppless.
E - Är för den Emma vars mamma fyller år imorgon, på självaste Valborgsmässoafton. En så vacker dag, en sån djävulsk olycka. Emma, lilla Emma, hur kan vi trösta och lindra för dina närmaste? Kan vi alls vara till någon hjälp?
E - Är för den Emma som var hela släktens solstråle. Vi minns dig varje dag, hela tiden och det är bara vackra minnen. Kom och sola med oss igen någon dag!
E - Är för den Emma vars öde drabbar mig närhelst på dagen. När jag kör bil, när jag andas in våren, när jag ser på mitt barn och tänker på dina. När jag håller mig hårt i badkarskanten och svär långa ramsor genom sammanbitna käkar. Det gör ont.

Inga kommentarer: