onsdag 9 april 2008

In the Eye of the Beholder

När veckorna ser ut som de gör med tidiga morgnar, mycket på jobbet, träning, bebisaktiviteter, promenader i regnet med mera blir det extra viktigt att man känner sig redo, inte bara mentalt men också utseendemässigt. Anser jag. Har ju gnällt en del om innefrusna shoppingrundor och därtill kan jag lägga ett totalt missnöje med mitt hår just nu. Utväxt och trist sedan säkert ett par månader tillbaka men min frisör är så svår att boka. Återstår då "skönhetsregimen". Skulle behöva ägna lite mer tid åt vinterfötter och torr hud men i övrigt fungerar den okej.
  1. Håret. Med utväxt och en "icke-frisyr" blir det inte några vilda experiment precis. Tvättar med Toni&Guy silverschampoo för att behålla det blonda. Balsam från ICA Maxi. Ibland en inpackning. Lite mousse från "Swedish Hair Formula" och sedan föna med borste. Ibland lite gum från Osis i topparna. Ibland spray från Elnette.
  2. Huden. Ibland smörja med Vaseline body lotion och under armen LdB deo. Klart. På sommaren ACOs summer touch-kräm som ger lite brun (rosa) lyster.
  3. Ansiktet. Samma kräm dag och natt, L300 från Apoteket. I-D Bare Minerals puder/foundation. Brons-rouge från H&M. Ögonskugga från en av följande: Silver + grå från Rimmel, Rosa + brun från YSL, brons från MAC beroende på kläder och humör. Volumizing mascara från FACE Sthlm. Ögonbrynspenna från H&M. Läppar: Något av en mängd olika gloss, stift, pennor eller cerat beroende på kläder, humör och vad som ligger överst. Oftast inget alls och ibland olika allt eftersom dagen går.
    Rengöringskräm från L300.
  4. Naglar. Ofta omålade men ganska långa. Ibland välmålade, gärna i orange eller vinrött. Fransk manikyr är inte min grej.
  5. Parfym. Ytterst sällan. Senast köpta var "Mademoiselle" av Coco Chanel typ en månad innan Lilla H föddes. Inte så taktiskt. Använde Amarige i många år men det var länge sedan nu. Ibland använder jag lite Bourbon Vanilla Oil i badet. Då luktar jag...vanilj.

Inga kommentarer: