måndag 21 april 2008

Veckans ABC - D

  1. Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet. Så kan man kanske känna och det är ju synd. Själv är jag dock akut medveten om att detta är livet och att vi borde njuta mer, kramas mer, skratta mer.
  2. Deklararera via sms. Yes. Det gjorde jag förra året och det är så skönt svenskt och avskalat på något vis.
  3. Att den amerikanska dollarn har förvandlats till en efterkrigstidsvaluta utan värde lär väl inte ha undgått någon. Men jag tycker ändå att det är så konstigt att vi som lever här i Sverige ska behöva ta med det i beräkningen när vi vill köpa eller sälja hus. Den här veckan är visst en slags ödesvecka för svensk ekonomi som ska berätta för oss hur läget kommer att se ut det närmsta året eller så. Lågkonjunktur eller stabilitet är det som finns välja på.
  4. Den här veckan har vi pratat mycket drömmar. Vad vill vi? Vart vill vi? När, hur och varför?
  5. Idag, när jag kom hem från jobbet, kändes det trots allt som om detta är drömmen. På de fula stenplattorna utanför vårt hundraåriga hus, med de fina, röda dynorna i trädgårdsstolarna och kvällssolen i nyllet. Pricken över i: Lilla H spatserandes runt, runt, på upptäcksfärd i en ny värld.

Inga kommentarer: