måndag 26 maj 2008

Saker att se fram emot

Livet är trist utan saker att se fram emot, n'est pas? Men i maj är det aldrig stiltje och det lurar mycket festligheter i faggorna.
  1. 35-årsfest nu till helgen. Lilla H har barnvakt och jag och Sambon har fixat sängplats så vi slipper köra hem (läs: så vi slipper vara nyktra)
  2. Helgen efter det (tänk att vi redan är inne i juni! utbrister tanten i mig) Nationaldagsfirande med goda vännerna J (som jag skrev om för ett tag sedan) och hennes man C. Det blir chez nous och förhoppningsvis grillväder. Törs man hoppas att vår nya altan är färdigsnickrad då?
  3. Följande onsdag jobbar jag sista dagen före semestern, den 12 juni åker vi till La Belle France en vecka.
  4. Dagen efter hemkomst är det midsommarafton. Det firas med ett gott gäng andra småbarnspäron. Vi blir sju eller åtta vuxna och fem barn. Blir det hos oss hoppas jag verkligen att altanen är klar och att alla kan stanna över. På midsommarafton fyller dessutom min söta syster 30 men ska inte ha kalajs förrän en bit in i juni. Najs kalajs.
  5. Efter midsommar börjar semestern på riktigt. Jag har beställt fint väder, roliga spontanresor och en skatteåterbäring som heter duga.

Inga kommentarer: