måndag 5 maj 2008

Också solen har fläckar

Det är så schyrre väder, man blir ju närapå glad! Men, men - sakta i backarna! Det finns så klart en baksida även på varmare breddgrader.
  1. Helt plötsligt har man ett samtalsämne med människor från andra avdelningar (på jobbet alltså). Åker hissen upp och kommer på mig själv med att närma mig människor jag annars inte skulle komma på tanken att konversera med. "Ännu en dag med fint väder!" "Vi får väl se hur länge det håller i sig" och liknande plattityder formligen strömmar ur min mun. Usch, jag känner inte igen mig själv.
  2. Så var det ju det där med solsken. Detta obarmhärtiga vapen, riktat mot alla som vill önskar gömma undan ett blågrönt vinterben här och ett oputsat fönster där. Så uppfordrande på något vis!
  3. Gräsfläckar. Sug på den! Jag minns inte senast när jag tyckte gräsfläckar var ett stort problem. Igår fick Lilla H sin första någonsin och jag ser framför mig en oändlig räcka år med Tabortflaskan i högsta hugg.
  4. Hade på mig killer-heels fast med kilklack idag. De är så fina, med korksula och mörkgula lackremmar men fatta vad de klämmer. Fick ta på mig plattisarna på vägen hem. Skönt i alla fall att man blivit vuxen.
  5. Kryp. Kryp, kryp, kryp. Nu dansar myggorna pardans med mördarsniglar-bebisarna som publik här utanför. Det är nu man ska börja plocka de små bestarna innan de fullkomligt tar över (sniglarna alltså). Men vem orkar med det?

Inga kommentarer: