tisdag 6 maj 2008

Dilemmat stavas vardagslyx

Min vän fyllde nyligen 30. Hon skippade kalas men ikväll ska vi dit på middag och då vill man ju ändå uppmärksamma hennes nya, mogna ålder. Problemet är att jag kom på detta igårkväll och har haft noll tid att smita ifrån jobbet under dagen. Har bestämt mig för en affär där vi ska göra ett snabbstopp på vägen dit. Där säljer de blommor, ljus, smycken, kuddar och sånt där. Vad skulle ni bli glada över? Här kommer lite värdefulla fakta:
  1. Min vän gillar blommor. Mycket. Men det går inte att komma med en sketen Flitiga Lisa, nej det ska vara apelsinträd eller nåt sånt.
  2. Hon har en altan och en balkong så någon form av ljuslykta skulle ju sitta fint. Men det fick dom i inflyttningspresent.
  3. Vardagslyx är hennes middle name men är det inte lite opersonligt att dyka upp med en packe lyxig, ekologisk choklad?
  4. En gång hjälpte jag henne att hitta fint tyg till kuddöverdrag. Kanske är de lite slitna nu? Men vad är det egentligen för färg på deras nya soffa? Det har jag glömt.
  5. Själv skulle jag bli själaglad över en snygg morgonrock. Men de kan ju vara hutlöst dyra å andra sidan.

1 kommentar:

En Lisa... sa...

Fotnot:
Det blev en tvål från Crabtree och Evelyn "Garden Pumice" med lite scrub i för trädgårds- (eller altan-)händer. Och så två våffelhanddukar från Himla i blekgrönt. Hon blev jätteglad!