fredag 23 maj 2008

Lakritsskummet som aldrig blev

Inget inlägg igår eftersom jag kom hem alldeles försent från det här stället. Där hängde vi med jobbet och lagade mat i flera timmar. Mitt ansvar var följande
  1. Skala och hacka mango och avokado
  2. och gurka
  3. skära bort muskeln på pilgrimsmusslor och hacka upp torsk i små bitar.
  4. Ösa på med apelsin, lime och koriander.
  5. Toppa med friterade och lättsaltade skärvor av plantain-banan. (Som jag själv friterade - doften från mig var mer McDonalds en topp class-etablissemang efteråt.)

Massa jobb för en enda liten förrätt (någon slags ceviche). Ganska gott i och för sig men ändå. Så mycket jobb tycker jag är onödigt nödigt. Mitt resultat blev ändå att föredra framför killen som tillbringade en timma med att tillverka lakritsskum med hjälp av kolsyra. Skummet skulle sedan spritsas på efterrätten men väl till bords syntes den bara som ett tunt, grått täcke. Ridå!

Inga kommentarer: