söndag 4 maj 2008

Massor av brownie points till oss

Kanske tror ni att vi bara ligger på sofflocket alternativt dricker skumpa i storstan. Icke sa nicke. Idag har vi varit så produktiva att hälften kunde varit nog.
  1. 9 - 12 Sambon ramade in en New York- karta och satte upp den på hallväggen. Bar upp underredet till ett skåp vi inte längre gillar. Överdelen åkte till tippen medans underredet hamnar uppe hos oss i sängkammaren, det ska snart fyllas med sängkläder och prydas med lite växter. Jag putsade några kvarblivna fönster och storstädade i hallgarderoben; hängde undan vinterjackor, gjorde rent vinterskorna samt dammsög och moppade på garderobsgolvet. Sambon kom efter och bar upp skorna och plockade i ordning på hyllorna.
  2. 12 - 14:30 Jag lagade lunch (värmde gårdagens rester av potatisgratäng och kassler med vissa nytillskott) och matade Lilla H. Sambon skruvade ihop ett nytt tv-bord (ja, vi har fallit till föga - numer är det tv både uppe och nere) samt bytte plats på tv-apparaterna och kopplade in dom. Sambon och Lilla H dammsög medan jag duschade. Jag vek tvätt och pysslade med Lilla H. Sambon fortsatte dammsugeriet.
  3. 15 - 18 Jag och Lilla H åkte och träffade lite folk från föräldragruppen, var ute hela eftermiddagen. Sambon (som faktiskt fick följa med men valde att stanna hemma) tog fram ytterligare delar av utemöblemanget - nu är det bara några delar kvar!) och tvättade.
  4. 18 - 19:30 Vi lekte med Lilla H samtidigt som jag rensade bland några gamla krukväxter. Sambon tömde diskmaskinen och skurade golvet i tv-rummet på övervåningen.
  5. 20 - 23 Laga mat och äta, blogga, se på tv, läsa DN, sortera lite räkningar.
Blir nästan trött på mig själv. Hu, så duktiga vi varit idag! Skönt att det är måndag imorgon så man kan åka till jobbet och ta det lite lugnt.

1 kommentar:

Ke.Li sa...

9.42 går upp, frukosten är färdig. Bacon och kokt ägg.
10.40 - 12.00 cyklar med barnen till gamla gården. Fikar med fd grannar.
12.20 Handlar på Willy´s på vägen hem, packar upp och gör lunch. Dricker kaffe på maten och surfar efter ny bil.
15.00 Stryker 3 gardiner, som jag hänger upp. Stryker barnens pärlblommor.
16.00 - 17.30 cyklar med Lillisen till gården och hämtar barnen, tjôtar lite mer med fd grannar. Cyklar hem med alla barnen.
17.30 - 20.00 sätter på grillen, mannen handlar korv, hamburgare och bröd. Äter, lägger barn, somnar Lillisen i soffan när jag pratar med mamma i telefon.
20.00 diskar, fixar upp ny fönsterdekoration. Bloggar.
23.00 Go´natt!