tisdag 13 maj 2008

Ni na ni na ni na na Dagens anti-boktips

Nedifrån och upp
  1. Kafka on the Shore av Haruki Marukami. Fantastiskt språk, spännande miljö men inget som höll mig kvar. Och alldeles för tung för liggläsning!
  2. Snow falling on Cedars av David Guterson. Sambon började läsa den men gav snabbt upp. Det avskräckte i och för sig inte mig, han är trots allt mannen som ratar nästan alla romaner med orden "I can't stop thinking that they're just making it all up". Men den är tråkig och grå. De gjorde visst film av den också. En tråkig och grå.
  3. The Time Traveler's Wife av Audrey Niffenegger. Hade hört så mycket gott om den här boken men trots att jag verkligen försökte så gick det inte hela vägen. Handlar om en man som återkommer till sin fru i olika åldrar. Weird.
  4. Guru av Zac O'Yeah, en guide till indisk religion. "En äkta kultbok" enligt omslaget, och det vet ju alla att man bör passa sig för. Den här ska jag nog ge ett nytt försök, någongång när jag känner mig mer intellektuellt lagd. Kanske.
  5. Alentejo Blue av Monica Ali som skrev den bedårande Brick Lane. Fatta tungt att följa upp en sådan debut? Den här fick jag i handen av min kollega häromdagen med orden "här har du, jag orkade bara 120 sidor". Vilket härligt anti-boktips!

Inga kommentarer: