fredag 16 maj 2008

Veckans ABC - G


  1. The Garden. Det har varit mycket trädgårdsliv den här veckan. Jag har gått över till sommartid på jobbet och kommer hem en timma tidigare vilket gör att Sambon orkar klippa gräset, att jag planterat solrosor, koriander och brudslöja (i samma rabatt, jag tror det kommer se lite schizofrent ut när allt står i blom) och att Lilla H fått sitt lystmäte av traktorer och vattenspridare rejält tillfredsställt.
  2. Grillat har vi också gjort. I år låter vi grillen stå framme mellan gångerna vilket jag tror är en höjdare. Tidigare år har vi bökat in den i garaget så fort kolen falnat men så icke i år.
  3. Mina klassiska gympaskor, Nike Air Rift, har också dykt upp igen. Fick dom i julklapp av Sambon för säkert åtta år sedan och jag älskar dem fortfarande. I ett par års tid har jag tänkt att jag ska slänga dem för nu börjar de bli lite slitna, men det går inte. Jag har aldrig älskat ett par gympaskor mer än dem. De är mina vänner.
  4. Imorgon kommer dessutom mina riktiga, fysiska vänner hit. Då samlas vi alla fyra journalisttjejer tillsammans med våra barn. Minsta bebisen, som faktiskt heter Nike, var inte född senast vi sågs allihop så imorgon blir det gruppfoto i kvadrat här hemma.
  5. Har funderat en hel del på gåvor i veckan som gått. Sambon fyller år om mindre än två veckor. Förr om åren brukade jag lägga pannan i djupa veck men det har jag slutat med. Han blir ändå alltid gladast åt skivor, böcker och DVDs så i år blir det en rejäl samling platta paket från amazon.co.uk.

Inga kommentarer: