torsdag 29 maj 2008

Bloggeri bloggera

Nu har jag list-bloggat i snart ett halvår och det börjar klia i fingrarna. Jag sneglar lite avundsjukt åt andra blogghåll. Är gräset kanske grönare på andra typer av bloggar?
  1. Mammabloggen. Förra året när jag var barnledig skulle jag varit en utmärkt mammabloggare. Jag hade väldigt mycket att säga. Nu känns det redan långt borta och min mammablogg skulle tråka ut er med sina upprepningar. Kom hem, matade Lilla H, lekte med Lilla H i trädgården. Gröt, pyjamas och marsch i säng. Gäsp!
  2. Litteraturbloggen. Den här är jag faktiskt sugen på. Skulle kunna orera fritt om allt jag läser, både bra och dåligt. Bjussa på lite schyssta citat från kloka människor som vi sedan tillsammans kunde dissekera. Skulle kunna tänka mig att ha en liten skrivarskola till och med. Med utgångspunkt i journalistiken förstås. Remember where you read it first!
  3. Sexbloggen. Skulle uppdateras väldigt sällan.
  4. Vardagsbloggen. Men det är ju en sådan jag har, fast med en twist. Fast kanske vore det skönare om man slapp listan?
  5. Inredningsbloggen. Det hade kunnat bli riktigt kul, för sisådär tre-fyra år sedan.Och kanske hade jag kunnat locka till mig några läsare till på köpet! På den tiden hände det verkligen grejer. Nu är det kav lugnt...

5 kommentarer:

Sandra sa...

Låter som du redan har bestämt dig. För litteraturbloggen. =) Du har en läsare hos mig!!!

Trevlig helg!

Stark och fri sa...

Jag tycker att du ska välja sexbloggen - Gud vilken aktivitet det skulle kunna bli! *Fem om dan*
;)

Tudorienne sa...

skuggtjejen > Ha ha ha! Verkligen.

Ke.Li sa...

Det var ju därför jag började blogga själv. För att jag tyckte att jag hade så mycket att säga. Nu har jag ju faktiskt 3 bloggar, så det är ju bara att dra igång. En litteraturblogg skulle ju kunna funka som en bokcirkel (eller vad det nu kallas), så att man kan få lite okej diskussioner...

Åsa! Du är ju hel kul! Jag önsklar att jag hade acc så...

En Lisa... sa...

Vilken fantastisk kombination. En fem om dagen sexblogg. Ska bara kolla om Sambon är med på förslaget... Han såg visst på film så jag får fråga imorron :)