tisdag 20 maj 2008

London-favoriter

I helgen som gick var en av mina kollegor på weekendresa till London. Jag hade pepprat henne med så många must- sees och must-dos att jag själv fick rejäl abstinens.

  1. Tur då att hon köpte med sig en liten gåva i form av supersöta paisley-mönstrade näsdukar från Paperchase, ett mecka för alla som går igång på vackra kort, pennor, block och omslagspapper. Jobbade där en period och utnyttjade mitt staff discount väldigt kraftigt. Kolla in här, man kan nätshoppa!
  2. Kollegan köpte även en äppelgrön skinnportfölj på ett annat av mina tips, Spitalfield's Market i östra London. Här kan du köpa allt från over priced second hand till handgjorda skor till världens godaste square pies. Check it out!
  3. Andra ställen jag skulle gå till om jag for över imorgon är Superdrug, som är som Boots fast färggladare. Finns det något roligare än att strosa omkring och botanisera bland alla härliga medikamenter som är receptbelagda här hemma? Att köpa 3 för priset av 2 på hårprodukter? Att hitta galet billigt smink i roliga färger och med mycket glitter? Svar: Nej.
  4. Nu har i och för sig pundet gått ner rejält men under flera år har det varit riktigt dyrt att åka till London och shoppa, även high street-kläder. Då får man leta upp de allra billigaste och se till att fynda där. Alltid hittar man några roliga skor för en hundring, ett skärp för en femtiolapp och bijouterier ingen annan sett charmen med. Mina billighetsfavvisar är bland annat Mark One, New Look och Primark, som brukade vara aptrist men som haft en riktig revival de senaste åren.
  5. Ever the book nerd, så måste jag ju ha med en bokhandel bland favoriterna. Jag väljer Borders för att den är stor, för att de har ett café och för att den ligger centralt på Oxford St. Aaahhh! Här kikar ingen snett om du tar med dig en bok och sätter dig med en kopp och bläddrar.


Inga kommentarer: