onsdag 16 juli 2008

Wish I was a book nerd!

" I dina ögon läser du förmodligen mer än nästan alla andra i världen. Förvånansvärt nog har du långt kvar innan du blir en riktig boknörd". Så står det i mitt resultatsvar när jag gjort klart det roliga, välgjorda boknörd-testet som du kan hitta här.
Jag blir ju så klart förnärmad men jag tröstar mig med att mina högtalare är paj så jag kunde inte höra uppläsningen på ett par av frågorna (som skulle paras ihop med rätt bok) samt att jag faktiskt var brutalt ärlig på de andra frågorna.
Jag är 56 procents boknörd. Hur gick det för dig?
Här är några av de roliga ja/nej-frågorna man skulle svara på:
  1. Har du nånsin drömt om att äga Meg Ryans barnboksaffär i You've got mail? Svar: Såklart! Där vill man ju flytta in direkt, sjunka ned i fåtöljen, dricka te och mumsa scones hela dagarna ju!
  2. Har du nånsin glömt stiga av tågen/bussen för att du varit så inne i en bok? Svar: Nä, det är jag nog lite för lat/praktisk för. Däremot har jag missat bussen men inte tyckt att det gör nåt för jag har ju en bok till sällskap. En annan gång satt jag och väntade på spårvagnen utanför TV-huset i Göteborg läsandes Unni Drougges "Heroine". Blev dock så förbannad över dess uselhet att jag rev isär den och mosade ned den i papperskorgen just som spårvagnen kom framgnisslandes. (Den spårvagnshållplatsen heter för övrigt Bögatan.)
  3. Har du varit lite småkär i någon författare? Ja: I Jonas Hassen Khemiri (Ett öga rött mfl) för att han är så grym(snygg). För några år sedan föreläste han på Bokmässan då jag var där med min gymnasieklass (som jag undervisade i, hallå - jag är äldre än så!). Innan hade jag peppat alla tjejer att vi skulle gå dit med resultatet att han fick ännu fler beundrarinnor på halsen.
  4. Har du drömt om att skriva en roman? Svar: Ja. Såklart! Hela tiden!
  5. Har du nånsin startat en bokblogg? Svar: Nej, men jag har funderat på det.
Just nu läser jag


Inga kommentarer: