måndag 21 juli 2008

Känner du några fruntimmer?

  1. Sara känner jag egentligen bara en, min kusin, även om många Saror passerat revy både i skolan och på jobbet. Margaretor har jag också bara en av, nämligen min moster. Och hon kallas aldrig för Margareta utan "heter" Mega.
  2. Johanna. Gick i småskolan med en Johanna, på gymnasiet med en annan och var au-pairvän med en tredje. Ett väldigt vackert namn, tycker jag.
  3. Magdalena heter min syster i andranamn. Superfint, tycker jag men det tyckte vi inte när vi var små. I alla fall inte min syster som vägrade öppna munnen när tandsköterskan kallade henne Magdalena av misstag. Hon och mamma fick knalla hem igen.
  4. Emma. Finns bara en enda Emma. Min älskade kusin. Jag tänker på dig extra, extra mycket på onsdag. Vi saknar dig så!
  5. Kristina. Ser så konstigt ut stavat med K, tycker jag. Min Christina stavar med C och befinner sig just nu i Camilla Läckberg-land innan hon ska tillbaka och jobba efter mammaledigheten.

1 kommentar:

Ke.Li sa...

Jag känner minst en av varje, varav jag själv heter Sara.