torsdag 10 juli 2008

Semestermarodörer

Varje gång jag ska åka till min hemstad och stanna mer än ett dygn lever jag i villfarelsen att jag ska få så mycket gjort. Sedan Lilla H kom har jag förutom mitt eget schema av second hand-butiker att sondera, gamla kompisar med torp att besöka numer även min mors planer att ta hänsyn till: "Jag bjöd hit mostrarna ikväll!" "Jag tar med mig Lilla H på en promenad (och återkommer om tre timmar)" Men jag vete sjutton om inte denna visit slår alla rekord. Ett lyft är dock att jag och min mor faktiskt jämförde våra planer för morgondagen lite försiktigt sådär så att de inte ska krocka alltför kraftigt. Imorgon är min sista semesterdag, på måndag ringer klockan 06:15 igen, men inte sjöen (västgötska för sjutton) blir det att ta dagen som den kommer imorgon.
  1. 6-6:30. Upp och hoppa med Lilla H som vaknat snortidigt hela veckan. Stuva om i packningen eftersom Lilla H ska stanna kvar här ett par nätter i början av nästa vecka. Planera lördagsutflykt och reka tjock luftmadrass från bekantskapskretsen.
  2. Bjuda syrran på duo-behandling på spa som del av 30-årspresent. Sedan hem och fixa lunch till Lilla H och äta lite själv.
  3. Upp till platsen för lördagens fest för att hjälpa till att sätta upp partytält, bord, stolar, bära in en säng, bädda mm.
  4. Hem till As pappa för att öva på sången jag ombetts att sjunga på söndagens dop, 12 mil härifrån. Plocka upp alkoholer och grillmat på vägen tillbaka.
  5. 17:00 Ta emot Sambon och göteborgskompisarna. Vara rolig, uppfinningsrik och glad och sedan däcka.

Roliga saker, javisst, men jag känner mig allt annat än avslappnad. Idag har vi tagit det lite lugnare med en tidig grillkväll som enda uflykt. Gravida vännen M är på besök från N.Y i ett hyrt torp - det vill man ju apselut inte missa! Men jag är så trött och inatt vaknade Lilla H vid ettsnåret med mardröm/nattskräck som varade skitlänge. Han gallskrek i säkert tjugo minuter och var spänd som en fiolsträng. Mycket ovanligt.

Så jag ska sova nu. Men först ska jag hitta på vitsiga frågor till en tipspromenad på temat Min syster.

1 kommentar:

Stark och fri sa...

Ganska trevliga marodörer ändå, rubriken lät hemskare än det var!
Gratta M om det är den M jag tror!